Po vánočních svátcích jsme se opět všichni sešli v naší třídě a při společném sezení v kruhu jsme si popovídali o tom, jak jsme prožili Vánoce a hurá opět do práce, vždyť nás čeká zanedlouho pololetí a chceme mít všichni pěkné známky. Kromě učení jsme také vyráběli krmítka pro ptáčky, které jsme pak rozvěsili v okolí školy. Také jsme se pochopitelně pilně učili psát nová písmena, číst, počítat, básničky o zimě atd……. A konečně tu bylo vysvědčení, konec prvního pololetí a sním přišly i pololetní prázdniny.
Pak již následovalo 2. pololetí školního roku 2024/2025. Se začátkem druhého pololetí nastala v naší třídě velká změna. Do naší třídy nastoupil další pan učitel, Šimon Zoubek, který bude s námi se všemi společně pracovat. Co nás hned čekalo? Projektové dny na téma „Korunka ke korunce“, které se týkaly rozvoje finanční gramotnosti žáků. Zahájení proběhlo v pondělí 10. února ve školní družině, kde jsme se všichni seznámili s průběhem tohoto týdenního projektu a s jednotlivými aktivitami, které na nás čekaly. Zhlédli jsme také prezentaci fotografií z minulých projektových dní Korunka ke korunce a poslechli písničku „Není nutno“ od Jaroslava Uhlíře a Zdeňka Svěráka. Poté jsme se rozešli do tříd a hurá do práce. Vyplňovali jsme pracovní listy, hráli jsme si na obchod, tvořili rodinný rozpočet, seznámili jsme se s měnami jiných států, také jsme si povídali o riziku půjček a sledovali vzdělávací videa na téma finanční gramotnost. Ze všeho nejvíce nás však bavila tvorba 3D bankomatu i s platební kartou a výroba vlastní peněženky. Dalším společným úkolem byla také návštěva obchodu, kde jsme si nakoupili suroviny na výrobu palačinek, které jsme si usmažili a s chutí snědli. V rámci výroby palačinek jsme si také propočítali, kolik stojí jedna palačinka. Zakončení projektových dní proběhlo v pátek 14. února opět ve školní družině, kde žáci jednotlivých tříd odprezentovaly své práce a obdrželi diplom a odměnu v podobě pytlíčku čokoládových mincí.
V masopustním období, v době, kdy se konají masopustní průvody a karnevaly, se i naše škola do těchto oslav opět zapojila. Paní vychovatelky ze školní družiny pozvaly všechny žáky naší školy a jejich vyučující na tradiční karneval, tentokrát na téma „Setkání na hradě Petršpurk“. Než se však karneval uskutečnil, probíhaly nezbytné přípravy. Žáci ve třídách dostali úkol – připravit si masky. Někteří je vyráběli společně s p. učitelkami, někteří si přinesli masku z domova. Ve čtvrtek 20. února to vše vypuklo. Paní vychovatelky přivítaly všechny masky v tělocvičně školy. Přišli králové, kuchaři, princezny, rytíři, prostě všichni ti, kteří dříve žili na hradech a zámcích. Všem se masky moc povedly. Čekalo nás spousta zábavy, hudba, tanec, zpěv, různé soutěže a samozřejmě také odměny. Pak nás čekaly jarní prázdniny, které utekly jako voda a byl tady březen a s ním přicházející jaro. Hned začátkem měsíce bylo vyhlášení výsledků výtvarné soutěže na téma „Můj hrdina“. Soutěže se zúčastnili žáci všech tříd naší školy a sešly se opravdu pěkné výkresy. Viděli jsme hrdiny tatínky, maminky, hasiče, lékaře, ale také zvířátka a mnoho dalších. Všechny práce žáků byly moc pěkné a v podstatě vyhráli všichni žáci, protože se opravdu snažili a do svých prací vpravili kousek svého já. V tomto měsíci se uskutečnil třídní výlet do Prahy, který pro nás připravila naše paní učitelka. 20. března jsme vyjeli vlakem do Prahy. Jeli jsme také metrem, navštívili jsme Národní muzeum, kde na nás čekala komentovaná prohlídka na téma „Zvířata od nejmenších po největší.“ Během prohlídky jsme se seznámili zábavnou formou s úchvatným světem zvířat. Úžasně na nás zapůsobila atmosféra sálů, které nás zavedly pod mořskou hladinu, do tropického pralesa nebo na africkou savanu, ale co nás neskutečně upoutalo, byly velké exponáty: model obří krakatice, žirafa, slon a kostra velryby. Pan průvodce nám vysvětlil, že se nemusíme bát ani vícenohých zvířat, dále pak čím se kdo živí nebo která zvířata lze potkat v naší přírodě. Zjistili jsme také, že život vznikl v mořích a dál se vyvíjel; prohlédli jsme si zblízka ikonická zvířata; mezi obávanými zvířaty rozlišovali druhy člověku skutečně nebezpečné a mnoho dalšího. Prohlédli jsme si také Václavské náměstí, kde jsme se okrajově seznámili s historií a významem sochy sv. Václava jako patronem naší země, vysvětlili jsme si důvody konání různých významných akcí, které se konají právě na tomto náměstí. Výlet to byl vskutku moc pěkný a všichni jsme si jej opravdu užili.
Jelikož 20. března nastalo pravé jaro, byl dne 21. března zahájen celoškolní projekt „Jarohrátky“. Cílem bylo seznámení se s jarní přírodou, s jarními květinami, s ročním obdobím jaro, ale také s historií a významem Velikonoc. V hodinách výtvarné výchovy, pracovního vyučování jsme kreslili a vyráběli jarní květinky, v hodinách českého jazyka, řečové výchovy jsme se učili různé říkanky, v hodinách prvouky a přírodovědy povídali o jaru. Nechyběla ani jarní vycházka, při které jsme pozorovali jarní probouzející se přírodu a také jsme uskutečnili soutěž v cvrnkání kuliček, což se nám moc a moc líbilo. Upekli jsme si velikonočního beránka, zaseli osení, barvili vajíčka a vyráběli různé velikonoční dekorace. Během tohoto období se někteří žáci naší třídy zúčastnili přednášky v místním muzeu na téma: „Výstava fotografií zvířat a přírody“, výstavou nás provázel pan fotograf, který nám přiblížil svým vyprávěním i svými fotografiemi život různých zvířat u nás, vyprávěl nám, že při focení se nesoustředí jen na hezké obrázky, ale také na sledování zvěře. Během prezentace nám vysvětlil, jak důležitý je výběr správného vybavení pro vlastní fotografování, že člověk, který fotografuje a pozoruje zvěř musí znát chování zvířat, musí být velmi trpělivý a ohleduplný vůči zvěři i přírodě. Tato přednáška a výstava nás určitě obohatila o další nové poznatky a byla pro nás velmi přínosná.
Pomalu jsme se přehoupli do dubna a dalším zajímavým dnem v tomto období byl 9. duben, kdy se konal „Den pro zdraví“, který pro nás připravili jako každým rokem studenti střední školy pod vedením p. učitelky J. Donátové. Opět jsme ochutnávali saláty, měřili si tlak a povídali si o zdravé výživě. Zakončení tohoto období proběhlo ve středu 16.dubna, při kterém žáci jednotlivých tříd prezentovali svoji činnost a všichni byli odměněni sladkostí a diplomem. A potom? Hurá na velikonoční svátky. Po Velikonocích nás čekal pro naši třídu významný den, který připadá na 22. dubna. Víte, který to je? Ano, samozřejmě „Den Země“. „Den Země je den, který je věnovaný Zemi, který se každoročně koná 22. dubna. Tento svátek je ovlivněn původními dny Země, které se konaly při oslavách jarní rovnodennosti, 21. března a oslavovaly příchod jara. V moderním pojetí jde o ekologicky motivovaný svátek upozorňující lidi na dopady ničení životního prostředí. Historie vyhlášení tohoto dne sahá do roku 1969.“ Tak takto nám opět charakterizovala a připomínala tento den naše paní učitelka. V týdnu od 22. dubna do 25.dubna jsme v rámci Dne Země sbírali odpadky, čistili okolí školy, vyplňovali pracovní listy a povídali si o tom, jak máme chránit naši Zemi, co pro její ochranu děláme konkrétně my osobně, seznamovali jsme se s významem ochrany přírody všeho živého na naší zelené planetě. Dozvěděli jsme se také, jak dlouho se rozkládají jednotlivé odpadky v přírodě a některé údaje nás velmi nemile překvapily. Taková jednorázová dětská plena se v přírodě rozkládá až 250 let, sklo až 1000 let, žvýkačka 50 let a jiné….. Toto by si každý člověk měl uvědomit, něž cokoliv v přírodě odhodí. Paní učitelka si pro nás také připravila velmi zajímavou hru, kterou jsme si zahráli na pláži u Velkého rybníka a docela jsme se u ní i zapotili. Museli jsme běhat hledat karty s otázkami a luštit hádanku. Úklid v rámci Dne Země probíhá na naší škole každoročně, ale my se snažíme udržovat si pořádek a čistotu během celého roku. Věřím, že odměnou za vykonanou práci byl všem dobrý pocit, že každý mohl alespoň malinko svými silami přispět k ochraně naší Země.
Je tady 30. duben a sním spojené „Čarodějnice“. Ani my jsme na tento den nezapomněli. Prožili jsme den s čarodějnicí Bordelínou. S panem učitelem jsme si povídali o historii svátku čarodějnic, o tom, v kterých pohádkách čarodějnice vystupovali, říkali jsme si různá čarodějná zaklínadla, dokonce jsme hledali písmenka, abychom jedno takové zaklínadlo vyluštili. Měli jsme připravené kartičky s otázkami a soutěžili jsme, kdo všechny otázky správně zodpoví / běhací čtení/. Na závěr dne jsme si opekli buřtíky na naší školní zahradě.